25 november 2011

Så fort Mikael hade stuckit tyckte jag och Trassel det kändes lite tråkigt och ensamt här hemma så efter mitt favoritprogram (som också var det sista...) så stack jag bort till Maxi en snabbis och handlade saffran, mjöl, jäst, apelsiner och kardemumma - bakdags! Väl hemma så märkte jag att jag fattades hjortronsalt till mina "kardemummadrömmar" trots att jag var 100% säkert på att jag hade dem, men icke.. Så då tänkte jag göra mina saffransbullar med vanilj men då fattades ½ dl socker men det fick bannemej gå, jag ville ju baka så kapade bara av lite på alla de andra ingredienserna så nu står de och jäser och ska faktiskt precis nu pensla dem och strö på socker och skjuts in i ugnen.. be right back!

Så, nu är första plåten inne, two to go! Och usch vad det ser ut i köket.. Skrev nyss ett meddelande till Mikael på facebook om att det är mjöl över hela köksgolvet och då kommenterade mamma det med "Se nu hur Pippi på golvet bakar......." och det stämmer ju verkligen! Mamma är söt hon, PUSS PÅ DIG när du läser <3
Får springa ut nu igen och kolla bullarna, ciao!

Inga kommentarer: