26 november 2011

Bullarna igår blev kanongoda! Jag unnade mig två igår och en idag, mer tänker jag inte äta. Gav bort tio stycken till finaste mamma och imorgon tänkte jag även cykla bort till farmor och lämna ett tiotal, hon fyller år på söndag men då jobbar jag! Ska bli skönt med en ledig dag till, en dag till och göra ingenting för idag har jag nog gjort allting känns det som. Diskat massiva berg, dammsugit, torkat golven, hängt upp gardiner, plockat fram allt juligt, varit hos mamsen på frukost, bytt klädseln på soffan (puh, det var en pärs) och även gjort ytterligare ett uberfult pepparkakshus - så jag trodde jag skulle somna bums av utmattning nu, men icke. Jag saknar min man... Gillar inte och sova själv längre, en natt räcker långt och väl.. Men ja-a, två nätter till ska jag väl klara.

Jag har haft sällskap några timmar under kvällen i alla fall, (förutom trogna Trassel som alltid är här) så var Sandra här ungefär en timme då hon skulle jobba tidigt imorgon och så Caroline/Pitt, hon stannade desto längre och vi skrattade åt våra fula hus och mös framför Idol. Men nu är det tomt igen, har katten 10 cm härifrån men han kan ju varken prata eller klia på ryggen, inte utan och sätta klorna i en åtminstone. Ligger här med alla mina tomtar omkring mig nu, försöker känna av hur det är och börja såpass tidigt men mjae, jag gillar det sådär.. Har alltid tagit upp julgrejerna så fort jullovet börjat (när jag gick i skolan) vilket blir runt den 20 december och tagit ner de efter nyår igen men så är det ju också så att jag bokstavligen älskar julen, därför var planen att få njuta fullt ut heeeela december nu istället för fjuttiga två veckor, men somsagt.. Mjae, jag får vänja mig. Bara snön kommer så!

Nu ska jag försöka förtränga att fästmannen inte är här och istället beställa nya linser, ser ju bannemej inget längre. So long friends!

1 kommentar:

Maria sis sa...

Ska bli mysigt o se hur du har det! Här e oxå lite adventmysig nu. Plockade mossa när jag va ute i gick i morse så nu e det pyntat till datumljuset o i adventljusstaken jag köpte på Emmaus för 10 kr. :) Puss