22 november 2011

Det känns som att stora delar av bloggvärlden har tagit paus, är det höstmörkret måntro? Det är iallafall vad jag känner. När jag stigit in genom ytterdörren vid 16.32 varenda dag så vill jag bara hoppa in i duschen en snabbis och sen krypa ner under favoritfilten i soffan och titta på Irene Huss och andra ströprogram fram till 22-tiden då jag istället släpar mig mot sängen. Och jag har absolut ingenting emot det, det är just sådana slappkvällar är till för. Nu när delar av mitt adventspynt är framme också så är det underbart att bara titta upp i taket då julstjärnan sprider ett mysigt ljus.. Oj vad jag smörar på känns det som, men jag ÄLSKAR verkligen julen och som det ser ut nu är jag ledig torsdag-lördag och då åker ALLT det juliga fram eftersom Mikael ändå är på dreamhack torsdag-söndag. Jag ska nog bannemej julbaka också, jag hatar visserligen lussekatter men det är ganska roligt, doftar väldigt gott och är roligt att ge bort så det får det blir (bilder kommer). Ett pepparkakshus ska jag också ta tag i, det kan jag dock inte lova någon bild på, det beror helt på resultatet. Haha!
Nu ska jag titta klart på Äntligen hemma och sen ska jag börja lägga pussel på 1000 bitar, yey.

1 kommentar:

Maria sis sa...

I love christmas too! :)
Hoppas du verkligen får va ledig nu! Eller bara jobba typ en dag! Spännande med bakning!!! KOmmer förbi nån dag o hämtar kassen med kläder o datumljuset. Puss