17 juli 2011

Det jobbigaste dilemmat jag har nu är att avgöra om jag är tillräckligt frisk för att jobba imorgon eller inte, sjuk är jag ju men är de såpass att jag måste ligga hemma ytterligare en urtråkig dag och tillråga på det förlora ännu mer pengar? Pappa gav mig rådet att gå ut på en kort men rask promenad, anstränga mig i ungefär samma nivå som jag gör på jobbet och blir jag totalt utmattad och svett så blir det inget jobb imorgon heller... Trååååkigt.

Jag var nyss på kvällsmottagningen för att få reda på lite om min sjuka men fy vad dålig den läkaren var, har aldrig stött på nån sämre. Jag sa att jag hade ont i öronen men det brydde hon sig inte om, jag sa att det är svårt och va hemma från jobbet fler dagar utan läkarintyg men då svarade hon tillbaka med att "de hör ju att du är förkyld", erm ja.. men det hjälper väl inte?! Halsen nämnde jag också och det tog seriöst inte mer än EN sekund innan hon kunde säga att "det såg fint ut". (Varför är jag sjuk då?!?!) Klagade också över att jag fått plötslig feber i fredag men tempen tittade hon inte heller.. Allt detta för 300 jävla kronor, en minut för det priset. Hade jag vetat priset hade jag väntat tills imorgon, då hade de "bara" kostat 130kr och jag hade till 100% träffat en läkare som var åtminstone en tiondel bättre än denna. BAJS! Nä, nu ska jag glömma det och äta varma mackor innan jag drar på promenix.

Inga kommentarer: