04 april 2011

Jag anser att man måste ha drömmar och framförallt mål.
Kalla mig därför galen eller vad ni vill när jag nu ska berätta att jag idag köpte en bröllopstidning på över 400 sidor. En tidning som man kan drömma sig bort i, skriva en liten notis till sig själva om att "aha, den här klänningen gillar jag" eller "uwh, nåt sånt här vill jag INTE ha" utifall att Mikael skulle kolla i den.. Ett bröllop ska vara perfekt och enligt mig genomföras en gång och därför vill jag inte gifta mig nu. Jag tänker vänta tills jag är 25, 26 kanske 27 innan jag och mannen i mitt liv säger "ja" till varandra.. Så ni som läser, framförallt pappa, mamma och Maria - oroa er inte, jag ska inte gifta mig än på ett bra tag, jag bara letar efter mål.

En bröllopstidning är konkret, så är också barnsaker. Och min absolut största dröm och mål är att en dag få egna.. Dessvärre har jag svårigheter med att få barn, det har jag fått höra. Jag vet inte alls hur stor risken är men jag kan förebygga det genom att göra ändringar i mitt liv, främst genom att gå ner i vikt och för att lyckas med det behöver jag konkreta hjälpmedel, någonting jag kan se och ta på för att bli mer motiverad. Därför unnade jag mig även ett barnplagg idag som det stod "I love mmy" på. Galet, jag vet.. Men om det är vad som krävs för att nå mitt mål, min dröm så skiter jag i vad andra tycker. Det funkar för mig.

Make it work.

2 kommentarer:

Maria sis sa...

Make it work! Du e inte galen, du e underbar! Love U.

sara sa...

Håller med förgående - du är smart och målmedveten! :)