19 april 2011

Det blev en solig, varm, flåsig och lite svettig mil ut till Ingmarie men dessvärre ingen tillbaka. Då hon inte riktigt hade tömt lägenheten så fanns det grejer kvar som antingen skulle skänkas bort eller tas till tippen och då tog jag vara på både det ena och det andra vilket gjorde att Mikael fick hämta mig där ute och lasta in cykel + grejer i bilen. Har en del kvar i pappas lägenhet som vi ska ha också men det tar vi hem på söndag när vi ska dit på påskmiddag.

Själva städandet har gått jättebra och det går såå mycket lättare och snabbare när man är två stycken. Det kanske är rätt så logiskt iförsig, men ändå.. Vi fick putsat alla fönster, torkat lister, slängt en massa skräp och så har vi tagit några välförtjänta pauser med både mackor och bakelser. Så nu är jag riktigt sugen på att tvätta mina egna fönster samt slänga en massa skrot på tippen men det får vänta tills imorgon, måste ju ha nåt och göra då med. Längtar redan (sjukt och längta efter att få städa). Längtar dock efter andra saker med. En av min bästa vänner kom hem från Australien idag så imorgon ska vi träffas, mumsa lite glass, kramas och bara prata. Tror jag ska gå och ringa henne nu, ciao!

Inga kommentarer: