15 mars 2011

Att säga "jag har inget fast jobb alltså borde jag egentligen....." kan ha två olika slut som ställer till det för mig. Antingen kan fortsättning bli "... resa medan jag kan" eller så kan de bli "inte resa nånstans för jag har inga pengar". Det ställer som sagt till det.. Egentligen röstar jag på det första förslaget, man ska göra saker medan man kan. Då säger Mikael att jag är ju bara 20, jag hinner göra alla grejer. Och ja, jag vet det men jag kan lika gärna dö imorgon. Sen har jag nog tvingat mig att bli vuxen alldeles för fort, jag flyttade hemifrån medan jag fortfarande gick i skolan och jag blev sambo innan jag egentligen hade hunnit uppleva något sådär extremt. 

Anledningen till att jag tar upp detta är för att jag har ett dilemma. En av mina bästa vänner har bott i Australien ett tag men kommer hem om en månad, men min längtan efter henne och det OTROLIGA suget efter att få uppleva något helt annorlunda, få vara bara mig ett tag till är sinnessjukt lockande. Egentligen borde jag kanske göra det, jag har ju inget fast jobb och de lilla jag jobbar nu ger mig bara 3500kr extra i månaden. Min tankebana säger mig att borde jag tömma det lilla, lilla sparandet jag har på min fond, ca. 10000 kr, rota lite extra i sparbössan och snåla ordentligt nu under två-tre veckor så jag får ihop åtminstone 13000 kr totalt och sen kanske låna de kvarvarande 2000-3000 kr och bara åka?!?! 

1 kommentar:

Sara sa...

Låter underbart men svårt beslut! :)