17 mars 2011

Klockan är inte alls halv 10 och vi har redan hunnit storstäda båda badrummen, köket, datorrummet och min walk in closet. Vaknade redan vid 7 och jag är så otroligt morgonpigg så det räcker att jag öppnar ögonen en ynka sekund för att titta på klockan och sen kan jag inte somna om igen. Men det gör inte mig så mycket egentligen, nu har vi ju hela dagen kvar till och göra precis vad vi vill. Ska dra igenom sovrummet, vardagsrummet och hallen ordentligt snart med sen är vi klara! Jag har ett möte inplanerat i stan klockan 13 men efter det så är vi fria, kanske blir en picknick nere på stranden eller något. 

Igår hade vi en mysig dag. Vaknade nästan lika tidigt då men låg och drog oss en timme innan vi åkte iväg i våra fina bil, köpte med oss extremt goda baguetter från Nyhems Café för att sen åka upp till Galgberget och njuta av utsikten tillsammans. Därefter körde vi igenom Kärleken, vidare mot Holm och tittade på massa fina hus etc, det var jättemysigt! Vi åkte inom Citygross på vägen hem och inhandlade grejerna till Disneykvällen imorgon! Efter det så åkte vi till Torup och hälsade på Mikaels halvsyster Ida och lillkillen Fabian, vi hade med oss fika så satt mest och pratade och busade lite. Vi åkte även inom Mikaels farmor för en liten pratstund, där blev det också fika.... Och slutligen så åkte vi och tittade i området på två lägenheter som vi har på span just nu, som kanske kan bli våra, verkar det som på Stena iallafall. De ligger på Nyhem, med uteplats båda två. Det är inte det att vi inte gillar denna lägenheten, för det gör vi men det är ju just namnet "Andersberg" som gör det, och området känns inte säkert på kvällarna, speciellt inte med bilen ståendes här heller. Så de nya lägenheterna vi tittar på är nästan exakt lika stora som denna men de ligger ju på markplan, har uteplats, torktumlare + tvättmaskin, kanske ev. diskmaskin (minns ej) samt säkrare parkering. Och så ligger det ju självklart närmre staden så vi kommer ju använda bilen betydligt mindre.. Detta gör ju att det blir 1200 kr mer i månaden men nu när Mikael börjar jobba och mitt jobbsökande verkligen borde ge något nu så ska det nog fungera. Vi får se helt enkelt! Nu ska jag fortsätta med städandet. Tjing!

1 kommentar:

Maria sis sa...

Åhhh såna här underbara inlägg älskar jag!
Mysdag ni verkade ha o lär nog få idag med! O spännande med lägenheter oxå!
Nu ska jag komma igång med tentan sen ikväll ska jag åka hem. Puss