04 maj 2010

Det finns nackdelar med och bo i en mysig etta. Man kan inte ha det stökigt när man känner för det.. Innan kunde jag ha det stökigt i sovrummet men ändå plugga i vardagsrummet eller köket och vice versa. Jag är en sådan som inte får någon plugg-ro om det inte är rent omkring mig. Allra helst ska det vara kliniskt rent, ett stort och helt tomt skrivbord framför ett stort fönster. Nu är det enda bordet jag har mitt köksbord/barbord som blickar ut över hela rummet och det ser inte alls bra ut, jag blir extremt distraherad. Jag skulle kunna städa nu men då är det mörkt när jag börjar med plugget och det är bland de värsta jag vet, jag lär mig ingenting och en lampa räcker ej, de ska vara ljust överallt! Funderar alltså på att ikväll städa ordentligt här nu, laga lite god mat, tända lite ljus och ligga i sängen med en tidning för att imorgon efter skolan ta itu med pluggeriet. Jag tror det blir min plan. Stänger ner här för idag.

Inga kommentarer: