12 juni 2009

Jag är bra snäll jag, faktiskt. Första dagen på mitt SOMMARLOV så ställer jag min klockan på 07.00, jag rubbar en skönhetssömn och mina söta drömmar vandaliseras av alarmklockan - ALLT för att lilla Sofia, som alla andra dagar är en liten otacksam skit ska få hela håret lockat vilket lär ta en timme, meeeen hon slutar väl bara 9:an en gång. Jag tar mig iallafall upp i kylan och drar på mig mysbyxor och stor huvtröja, råkat sova med öppet fönster inatt. Sofia sa igårkväll att hon skulle upp vid 06.30 så jag tänkte att hon borde hunnit med en del till dess, men nej.. Nu skulle hon raka benen istället! Jag kunde legat kvar i sängen i ytterligare 20 minuter. Irriterande som attan! Försöker övertala henne till strumpbyxor för det är faktiskt kallt ute, och det ska regna hela dagen men nej, spirorna ska tydligen vara nyrakade (tror iförsig inte att vi har några strumpbyxor). Idag skulle somsagt varit min studentdag, glad att det inte är det. Håret ligger inte som det ska + att jag vill ha soooool på min, idag ska det bara bli regn, regn, regn.
Såhär ska Sofia ha det, precis som på balen:

Inga kommentarer: