28 maj 2009

Vaknade och såg till min lycka att solstrålarna sipprade in på mig. Idag och imorgon är det STURE PÅ STAN! vilket är årets grej nästan, grymt kul iallafall. Vi på HR-programmet har delat upp oss i olika lag och ska tävla mot varandra i stafetter. Grenarna är; Hacka lök, sortera bestick, skala morötter, vispa äggvita till maräng och bära fyllda champangeglas på snabbast tid. Förra året, när vi gick i ettan utklassade vi alla förutom i den sista finalen, då loosade vi med nån yttepytte sekund, mot tvåorna. Jag hackade iallafall löken då och det var väl tänkt att jag skulle gjort det iår med men efter en skrikig liten test igår i skolan så visade det sig att jag vispade äggvitorna snabbast. Man ska dela tre ägg och sen vispa vitan så hård att man kan hålla den över huvudet i fem sekunder. Mina armar kommer göra såå ont men det struntar jag i, det jag är nervös för är att få med äggula i bunken - får jag det så kommer den aldrig någonsin gå att vispa och då måste man börja om från början. Menmen, jag har mina strategier. Pitt (caroline) som också är med i laget var här igårkväll och vi gjorde pannband till alla i vårat lag som det står "The PITTS" på, det är vi; Jag, Caroline, Sanna, Alicia och Mattias/Bob. Wish me luck! Här är en artikel från förra året där jag blev intervjuad med, och ja jag vet att det står att vi förlorade men det var bara testomgången; http://www.sturegymnasiet.se/kampanj/sturepastan/sps_2008/hacka.php

Inga kommentarer: