31 maj 2009

Jag har bara försökt att somna i cirka 50 minuter men vissa gånger så känner man verkligen att det inte kommer fungera på ett bra tag, när det är för mycket tankar i huvudet. Dock tankar som jag inte tänker dela med mig av här riktigt ännu men ska försöka komma på någonting som kan vilseleda mig för just denna natten. Idag har varit en kanondag.. Vaknade och drog mig ner på gården och la mig och solade i min nya bikini som är svart med massa silvriga stjärnor på. Tog med mig Malte ner men han skulle självklart kråla sig längre bort än vart kopplet räckte bara för att äta exakt likadant gräs som var en cm ifrån mig. Det var så förbaskat varmt i solen så vi gick in illa kvickt och jag rusade hem till Maria och förberedde våra grillspett som vi skulle ha med oss. Blev med kött, tomat, paprika, lök och majskolv - mumsigt värre!
Den gröna faran, min cykel är trasig så jag, syrrorna och mamma bussade ner till Stenhuggeriet och gick en bit längs P.B-stigen för att sedan sätta oss vid en grillplats där. Gick även och doppade fötterna i havet, behövdes nästan mer än så i den värmen. Spelade ett parti Yatzy och därefter tog vi världens omväg till glassbaren, genom skogsdungar m.m, fast det var väldigt mysigt och skugga för en gångs skull! Vi njöt iallafall av våra glassar sedan bussade vi oss hemåt igen och mamma började på nästa maträtt. Fick kyckling fylld med brieost och lite tillbehör, även det var gott. Avslutades med hemmagjord rabarberpaj och filmen Taken som jag och Maria såg även igår men vi tyckte den var så himla bra så se den! La mig i sängen rätt fort efter filmen och insåg att jag inte kunde somna, och nu är jag här. (bilder från idag nedan)

Inga kommentarer: