01 januari 2012

Året som gått - 2011

Januari: Mikael bjöd mig på en underbara resa till Kanarieöarna, Fuerteventura där vi bland annat red på kameler! Underbar resa <3 Bilderna får tala.















   
  


Februari:
Jag fick mitt hittills bästa ”jobb” då jag skulle passa lillkillen två heldagar i veckan, mådde så otroligt bra denna månaden även om bloggandet inte var på topp. Hämtade även hem världens absolut finaste katt, lilla Trassel! 

Mars:
Vi började tänka på en ny bil istället för Mikaels Mazda men det var egentligen ingen panik men en tråkig dag så åkte vi runt och bara tittade på olika bilar och efter 15 minuter inne på Bendts bil så kom vi ut med skönheten. Ett bra köp!

Jag blev extremt förkyld då jag passat tre olika ungar under en och samma vecka (de sprider väldigt mycket bakterier de små liven).

Jag hade Disneykväll hemma hos mig med kusinerna!




April:
En solig och vaaaarm månad då vi spenderade många dagar ute i Tylösand i R´s sommarstuga. Jag fick sommarjobb på Retlog/biltema och firade påsk hemma hos pappa och Ingmarie och målade fula självporträtt på äggen. En bra blogg-månad.








Maj:
Vi fick reda på att vi hade fått vår nuvarande lägenhet! 
Vi var på ettårskalas och jag fortsatte passa lillen!




Pappa och Ingmarie bjöd ut bådas familjer till Wild west steakhouse för och ”fira” att de blivit sambos! Mycket trevligt, mysigt och gott!








Juni:
Den här månaden började så fantastiskt bra!
Jag och Mikael förlovade oss! <3 Älskar dig hjärtat!
Vi bokade även en resa till Grekland i augusti.







Juli:
Besökte Halmstadtravet, gick lite back men det var ändå roligt.. Underbart väder!
Åkte på roadtrip till Bohuslän med hjärtat för att spendera tre dagar på båten i Hamburgsund!
Och vi besökte gekås camping i ett miiiinitält, haha.. Men hade två mysiga dagar i alla fall!
Vi flyttade!

Underbara, vackra Bohuslän!
Vi spontanåkte till gekås-camping i ett minitält och bara hade det gött, bodde granne med Skånefamiljen som blev så superkända från programmet Ullared! 
 

Jag belönade mig med en ny, fin telefon!

Augusti: Jag och min älskade tog oss till Kreta, Grekland.
Väl framme genomled jag bland de värsta minutrarna i mitt liv hittills skulle jag tro. Råkade sitta längs fram i bussen till hotellet och i branta backar där det bara går ner förr, där busschauffören körde i 110 där det bara var 30/50 trodde jag att jag skulle dö. Men därefter hade vi de mest underbara, lata dagarna med en extrem hetta och mååååånga dopp i poolen och en massa lek i det stora vågorna. Vill igen!






KÄRLEK!


September blev en sådan månad där det hände ganska mycket men att kameran ändå låg gömd i någon låda eller att min syster som oftast va fotograf vid dessa tillfällena lätt glömmer bort att skicka bilderna till mig. Menmen.. September månad alltså:
Jag valde att under en kort period börja plugga, men avslutade det ganska fort.
Jag och Mikael fyllde år så vi hade en relativt stor ”fest” för och fira våra födelsedagar, inflyttning och förlovning. Fick fina presenter, pengar och blommor.. Bjöd på små aptitretare.
På kvällen hade jag kräftskiva  med mina tjejer, var nådigt trött på kvällen sen.. Haha!



Oktober och November blev två inte så händelserika månader, och definitivt inte bildrika.
Jag färgade håret rött och var för en kort sekund glad över det tills jag märkte att min fina mobiltelefon var stulen. Det var hemskt… Var en relativt jobbig månad fram tills jag fick jobb och började arbeta heltid.
 I November började julmysa hemma, behövde det mitt i allt roliga jobbslit. Det hände faktiskt inte så mycket denna månad…

Drack stora  mängder glögg.

December var en bra månad som jag förtillfället saknar en del bilder på men försöker sammanfatta dem ändå.
Årets sista månad. Mikael började jobba på lekmer tillsammans med mig så arbetsdagarna gick sååå mycket fortare. Började dock smärta i ryggen så gick och hade väldigt ont de flesta dagarna, ingen höjdare..
Köpte min biljett till Coldplay den 30 augusti 2012, min tredje konsert med dem.
Saknade snön.
Gjorde farmors goda julköttbullar.

Jag hade de mest underbara och härliga mellandagarna och jag är nöjd med 2011.

Med allt sammanfattat välkomnar jag nu 2012, året då jordens sägs gå under.


Inga kommentarer: