16 september 2011

Nejnejnejnejneeeej! Nu börjar mitt högra öra göra rekordont! Jag hade lite ont i det innan så då tog jag en tops och tog ut vax lite försiktigt men aj vad ont det gör nu och jag är livrädd när det gäller mina öron. Läs min gamla inlägg här så kanske ni förstår, inläggen är förmildrade och jag skulle nog nästan kunna säga att det var de värsta dygnen i mitt liv:

2010-02-04
Fyfan vad illa jag mår. Verkligen FYFAN!
Jag tar allting snabbt: Har haft så snuskigt ont i nacken de senaste dagarna med en stor rörlig knuta på ena sidan som jag trodde var en muskelknuta. Uppsökte läkare som sa att jag haft en inflammation i örat i flera månader utan och riktigt ha märkt av det. Hade även eksem i hörselgången. Inflammationen hade smugit sig ner till nacken och bildat äckliga lymfkötlar och han hittade fler än den jag upptäckt. Började blöda ur örat och storböla vid minsta beröring han gjorde.. Fick iallafall speciella örondroppar och sen bad han mig köpa en febertermometer med ifall jag skulle ha feber imorgon eller så. Kom hem och då började den lugnt på 37,2 vilket är rätt normalt sen steg den hela tiden och imorse vid 6-tiden efter att jag kvidit och inte gjort annat än och längta efter mamma så låg den på 39,5. Gick upp och tog en handfull med värktabletter så jag skulle kunna sova lite till, sov till 10-tiden och då var tempen nere igen men den tickar sakta uppåt... Får gå till doktorn imorgon med eftersom att jag tvivlar på att febern försvinner tills dess samt att de andra örat retas och jag anar lymfkötlar på höger sida med nu.. AHH!



2010-02-05
Jag blir inte ett dugg friskare. Vårdcentralen ska ringa snart och jag kommer nog bli stammis där tror jag.. Jag har somsagt fortfarande feber och när jag vaknade (då man helst ska ta tempen för att den borde va som lägst då) låg på 39,6. Men natten har varit orolig. Vaknade vid strax innan 6, precis som igår och hade så ont i nacken främst så kunde inte ens ligga ner och att sitta/stå upp var inte ett alternativ för då blir jag bara yr. Vred och vände mig i smärta alltså samt tittade på film. Nu har tempen sjunkit lite men det är nog för att jag druckit så mycket iskallt vatten, typ de enda som går ner men jag håller på och hungra ihjäl så jag ska försöka få i mig nåt nu.


2010-02-06
Jag knaprar på här borta, piller efter piller får jag skölja ner och det ska nog kunna gå vägen det här. Var och tog prover igår, min snabbsänka var väldigt hög så de fick ta ytterligare blodprover som jag inte får svaren på förrän efter helgen vilket är lite segt men det får funka. Nu tar jag iallafall DAGLIGEN i tio dagar 6st penicillinpiller, 18 snuskiga dropp i öronen samt ca. 6-9 värktabeletter beroende på hur hög feber jag har och hur smärtan känns i lymfkötlarna. Nu mår jag iallafall rätt okej fast jag känner mig lite drogad nästan. Det är en skön känsla samtidigt som de nästan är jobbigt och känna sig såpass bra när man egentligen inte är det för då plågas man av och ligga inne och titta på melodifestivalen ikväll, helt själv.

Inga kommentarer: