10 juli 2011

För ett år sedan skrev jag detta:
"Om fyrtiosju timmar kommer jag nå min tillfälliga fristad, om fyrtiofyra timmar kommer jag åka på roadtrip till denna underbara platsen med min kusin och det känns redan nu lite smått underbart. Orsaken: trettio mil med en ball trettonåring, häftig musik, fika längs vägen och tuta på snygga killar som vi kör förbi. Längtar efter känslan av ren "underbarhet" då jag stämplar ut från jobbet och har tre dagar med sol, klippor, hav, kortspel, fiske, bad, shopping inne på "Skutan" och god mat framför mig. Skulle kunna spendera hela livet på sådana här ställen, dock smart och låta bli kanske, annars blir det aldrig såhär speciellt. Längtar."

Idag skriver jag såhär:
Tolv dagar kvar tills jag är i min underbara fristad igen. Denna gången blir det inte med lillkusinen och det blir inget tutande på snygga killar på vägen för jag kommer ha den finaste pojken vid min sida istället men allt annat är med; varma morgonpromenader och ett dopp efter det, maffig frukost, svallvågor, spela 31, gå runt i de små butikerna, hoppa bland klippor och bara leva. Synd att det är bara är två nätter, men de är guld värd ändå. 12 dagar, 12 dagar......


Hamburgsund/Hamburgö - Bohuslän

Inga kommentarer: