02 maj 2011

Sitter och funderar över livens alla måsten. Jag har alltid stått fast vid att man inte ska göra någonting man inte vill men har efter många samtal insett att en del grejer måste man göra ändå. Vilka grejer är det då i så fall? En del grejer är givna; vissa dagar vill man inte gå till skolan/jobbet men man måste, ska man få pengar av försäkringskassan så måste man gå och få den påskriven även om man gärna hade legat och solat hela dagen i stället, vill man inte gå eller cykla till ett möte så måste man betala för buss eller bil. Vill man ha det rent hemma så måste man städa eller betala någon för att göra det trots att man inte vill. Så är det bara.. Men de tveksamma grejerna då, hur gör man med dem? Jag vill gå ner i vikt men vill inte gå till ett gym eftersom det är tråkigt, måste jag det då? Jag vill göra storasyster glad genom att hänga med till gymmet idag men jag har ingen lust att träna. 
De två sista får man ju verkligen väga känns det som. Jag vill gå ner i vikt ja, och det gör man ju genom rätt mat och kondition, men jag får väl kondition av min 1.5 timmes promenad idag också? Jag vill göra storasyster glad ja, men kan jag inte göra det på ett sätt som både hon OCH jag gillar?  Jag får suga på den karamellen lite och åtminstone ta tag i en grej som jag inte vill göra: städa.

Inga kommentarer: