09 maj 2011

Nu fick jag ett nytt dilemma angående jobbet som jag tror att jag behöver hjälp med. Återigen kommer jag till en jobbig frågeställning: ska man göra grejer för pengarnas skull eller ska man göra grejer som man vill?


1. Skulle jag börja jobba på det ena stället så skulle jag tjäna bra, jobba som ett as på ett företag som folk säger är väldigt slitigt och där man inte lär sig någonting, jobba två-skift och komma hem sent/börja tidigt om vartannat och efter mina åtta veckor bara sluta rakt av?


2. Ska man vara på ett ställe där man tjänar väldigt mycket mindre, trivs bättre, lär sig mer, får bättre arbetstider, håller på från maj-september och därefter troligen längre och samtidigt läsa en Kriminologi-kurs på högskolan på 7,5 poäng under sommaren som gynnar mitt arbete för och bli polis senare?




H J Ä L P !

1 kommentar:

Jossan sa...

Så himla svårt! Men kan du inte prata med chefen och fråga om du kan börja 1e sept under samma förhållande som det skulle ge under sommaren? Eller vid sjukdom etc hoppa in extra. Då fyller du ju ut timmarna. Och att hoppa in extra på flygstadensjysk

Är du säker på att det är trist på lagret? Där finns säkert härliga kollegor som gör att det känns roligare. Pengar är en trygghet också. Jobba som FAN. sätt undan pengar till hösten o dra på en välförtjänt resa! För om du bara tjänar lite pengar kan du ju inte resa, köpa saker med mera.

Kram o lycka till! Det viktigaste är att det känns bra i hjärtat. Dessutom, klarar ni er ekonomiskt på mindre pengar så kan du välja alternativ ett.