06 december 2010

Andra advent har passerat. Jag kunde inte tända mitt ljus då det ligger nerpackat i lägenheten, kunde inte ens titta på mina fina julstjärnor. Som tur var så va vi på ettårskalas igår och där hade de både julstjärnor, lyktor och även julgran så jag fick julkänslan i alla fall men Mikael har ingenting sånt här hemma, tur att jag har överflöd av det, hihi. Finns ett supermysig liten butik här i Hylte som jag tänkte gå till senare idag för och se om de har en adventsljusstake som jag ändå vill ha i vår nya lya, med stora blockljus liknande dessa nedan. Dock har jag klackar och här utanför är de massvis med snö och ner till affären är det branta backar, de gillar inte jag... Kanske åker ner dit när M kommit hem, eller imorgon när han ändå är ledig. Nu ska jag ta och göra mig lite mat, är trött och hungrig nu efter att ha varit gullig och städat badrummet.....


Inga kommentarer: