29 november 2010

Igår var det första advent och därmed också julskyltning. Tjejligan (jag, mamma, Sofia & Maria) körde till Laholm och träffade kusinerna samt mormor och Ingemar. Julkänslan var där till max då snön öste ner över torget, man kände doften av glögg och man köpte hemgjorda karameller. Vi gick hem till min morbror allihopa, drack den godaste glöggen någonsin, åt nybakta lussebullar och pepparkakor, så himla mysigt! Sen kommer man hem till sin egna lilla lägenhet och försöker bevara adventsstämningen genom att tända första ljuset och äta karameller. Jag lyckades förvånansvärt bra med tanke på att det ekar i min lägenhet just nu, är rätt tomt här...

Jag somnade direkt efter Beck och vaknade med svullen hals, dock har den varit så de senaste morgnarna men inte i denna graden så jag hoppas inte att det är nåt, för jag kan ju liksom inte ta det lugnt idag då jag flyttar imorgon. Ska iallafall ta mig en stor kopp te nu och en macka, sen börja packa lite smått.. Får se om Ung i fokus blir aktuellt idag, det håller på mellan 13-16 och ska innehålla en föreläsning med en kille från "Våga va", den är verkligen jättebra men såg den två gånger i skolan precis innan studenten så missar ingenting av att packa idag. Vi får se somsagt, nu skriker magen efter mat. Bye.


Inga kommentarer: