20 oktober 2010

Sambo.

Jag avslöjade min hemlighet för Camilla över telefon, jag var tvungen. Igår fick vi, jag och M ett väldigt glatt besked. Vi har fått lägenhet! Och vi flyttar den 1 februari. Allt går självklart väldigt fort egentligen men vi gillar det båda två, och det är ju tre månader kvar till flytten faktiskt sker. Vi tycker redan att vi känner varandra, vissa andra skulle nog misstycka men finns det något bättre sätt och lära känna varandra än att faktiskt bo ihop? Jag vill vara de där paret som säger till mina barn eller andra "vi träffades när jag va 20 och flyttade ihop efter fyra månader". Hur romantiskt är inte det? Jag inspireras av andra som gjort så. Min farmor och farfar är mina främsta förebilder. De har varit gifta i 65 år nu och det var kärlek vid första ögonkastet.
För mig blir de inte så långt att flytta, faktiskt bara dryga 40 meter om man inte räknar med ner för fyra trappor för att sedan gå upp för fyra trappor igen två hus bort. Det är en trea vi har fått, skulle kanske räckt med en tvåa egentligen men denna var väldigt billig + att det var nya tapeter i alla rum. Me like!

Inga kommentarer: