28 oktober 2010

livet?

Är det i denna åldern som allt händer, som livet ska "börja"?
Om några månader, som troligen blir några veckor så blir jag SAMBO, imorgon så GIFTER sig en tjej från min klass på gymnasiet och idag fick jag reda på att en gammal klasskompis till mig ska ha BARN i juni, och båda de sistnämnda är ett år yngre än mig, alltså 19 år. Tre av mina andra gamla skolkompisar har redan barn sedan ett, två och tre år tillbaka och ytterligare än föder i juni. Nej, tro inte att jag ska säga att jag är gravid för så är inte fallet och kommer inte bli på minst ett år eller två, jag bara undrar om det är nu allt händer?

---------------
Angående det här med att tre månaders flytt kan bli några veckor. De som bor i vår framtida lägenhet flyttar in i sin nya redan 1 december och blir alltså bara glada ju tidigare vi tar den så att de slipper betala dubbel hyra fram till februari. Han som ska ha min lägenhet kunde tänka sig flytta in i mitten av december->nyår också. Troligen så blir även Mikael av med sin tidigare, nackdelen där blir dock att han jobbar fram till årsskiftet i Gislaved och det är 10 mil härifrån men bara 5 mil från där han bor nu... De gäller bara några dagar iförsig så han kunde troligen sova hos sin pappa eller i hans mammas lägenhet som ändå står tom just då. Vi löser det iallafall! Jag hade gillat den lösningen, det gäller egentligen bara småsaker men en sån grej som att få julpynta de första man gör i nya lyan, mhmmm! Jag har inget alls emot att fira jul & nyår bland flyttlådor, inte alls.

Inga kommentarer: