02 september 2010

När jag var liten hade jag en väldigt nära kompis, vi umgicks ofta med varandra och jag ringde henne tusentals gånger. Nu är det nog 11 år sedan jag slog hennes telefonnummer men jag kan det fortfarande, det märkte jag först när jag fick reda på att hennes underbart härliga mamma dog i en olycka för ett år sedan. Har tänkt många ggr på att jag kanske borde ringa henne då men det har inte blivit av ännu, vi säger bara Hej när vi ser varandra änsålänge.

Det jag skulle komma till är man måste verkligen ta vara på det man har, det kan så lätt gå förlorat. Har du inte tiden att ringa till någon som står dig nära så tar det inte mer än några sekunder att skicka iväg ett kort sms. Nyss precis skrev jag "skulle bara säga att du är världsbäst!" till min bästa kompis, för det är hon verkligen och hon behöver påminnas om det. Det gäller att göra sådant när det kanske egentligen inte behövs, det förgyller dagen en aning. Ett exempel jag brukar ta är alla hjärtans dag, självklart skulle jag bli glad över rosor och ett fint kort just på den dagen men jag skulle bli tusen ggr gladare om jag fick det på en tråkig och lång måndag för då är det helt oväntat och personen gör det i omtanke, inte bara för att det är en allmän kärleks-dag.

Nu ska jag ringa min mamma och fråga hur hon har det,
hon är finfin min mammi.

Inga kommentarer: