13 september 2010

Ja eller Nej.

Jag har alltid hatat att välja, så även i detta fallet.
Måste man någongång göra något som man egentligen inte vill?

Företaget jag blivit anställd av gillade jag inte, eller det va egentligen inget fel på just företaget men jag kände mig obekväm med arbetsuppgifterna då det gick ut på att gå på stan och få människor till att vilja bli månadsgivare till olika hjälporganisationer, alltså en såkallad värvare. Min team-leader (TL) strulade till det med tiderna idag vilket krånglade till alltihopa --> jag sa upp mig på helt rimliga villkor, det kändes väldigt bra då det bara gav 8-16 timmars jobb/vecka. Jag kände mig ganska lättad då livet ser ljust iallafall, och den känslan har jag inte så ofta.

Lite senare under dagen fick jag ett samtal från samma företag som tyckte att mitt engagemang var väldigt bra då jag direkt kontaktat de högre cheferna när min TL strulade, de sa att jag hade fått mycket beröm av hon som utbildade mig samt att jag gjorde ett bra jobb som värvare och ville nu coacha mig till att bli deras nya Team Leader då den nuvarande krånglar. Jag tvekar såklart, för där måste jag fortsätta göra de grejerna jag egentligen inte vill i lite mindre skala fast med mer ansvar. Det skulle ge mig 22,5 timmar/vecka med några kronor mer betalt.

Tvekar somsagt för att känslan säger mig något negativt samtidigt som jobb absolut inte växer på träd. Man undrar när en sådan här chans kommer igen. Det har sina för- och nackdelar.

Många tänker ju på ekonomi när de söker jobb, det är den som måste gå runt men jag oroar mig inte, jag har en säkrad ekonomi och jag får den hjälpen jag behöver men trots det är ett jobb alltid ett jobb. Säger jag Ja till det här nu så kommer jag gå självklart få en inkomst och mer att göra men går även miste om så mycket som jag vill lära mig, t.ex att jag går på jobbcoach-möten nu och de ger mig verkligen någonting, framförallt självförtroende då de säger att någon så framåt som mig kan få jobb ganska lätt om jag kanske bara är beredd att gå till en arbetsplats, visa mig och kanske fråga efter praktik eller liknande under en kortare period, missar också ett viktigt möte som gör att min ekonomi går ihop. Och om jag tar det här jobbet kan jag inte ta ledigt om några veckor för att åka till London med min bästa vän och det är nästan det absolut viktigaste för mig, vänner är det bästa som finns här i livet, åtminstone min vän. Säger jag däremot Nej till jobbet så har jag inget, det finns ingen fast inkomst. What to do?!

Inga kommentarer: