07 maj 2010

Sitter här och gäspar ikapp med mig själv, var likadant igår. Man blir så otroligt trött av att vara i köket när man inte varit det på ett tag, att jag skulle få fram 17 beställningar samtidigt idag gjorde mig också trött. Blir ganska stressigt om man säger så, och varmt! Står ju vid 12 stora plattor som är på högsta grad i flera timmar så skållad blir man. Efter de stack jag till Jula och pratade lite, ska komma dit nästa vecka och lära mig kassasystemet sen blir de att jobba några helger fram till studenten och därefter är det heltid i 6-7 veckor. Ganska skönt att det är hela sommaren för då hinner jag inte spendera alla mina pengar innan lumpen. En del får väl gå till hyran fram till årsskiftet, ska hyra ut den därefter nämligen. Resten sparar jag till min resa som jag ska unna mig när jag är färdig inom det marina den 23 juni 2011. Satsar väl på drömresemålet som är Vietnam, annars Thailand. Är ekonomiskt säkrad fram till hösten/vintern 2011 med då jag redan NU blivit erbjuden jobb på Jula under nästa sommar. Känns superkul och superbra, inga tvivel alls! Nu borde jag nog egentligen gå och fixa lite käk, får se om jag orkar eller om det blir te och typ.. mer te.

Inga kommentarer: