21 april 2010

Har varit lite orolig för hur vi skulle ta oss ner till Sturup först med tanke på om vi skulle komma iväg eller ej. Det fanns ett tåg där man kunde köpa biljetten bara minuterna innan för typ 70 spänn vilket är skitbra, men då hade vi varit framme i Malmö 12.52 enligt tidtabellen och flygbussen skulle gå 13.00 vilket hade blivit otroligt tajt och vi kanske hade missat den. Fanns ett litet tidigare tåg men de måste man boka innan för att de ej var Öresundståg och de skulle idag kosta 144 kr och än är de ju ej säkert att vi kommer iväg så hade känts onödigt och lägga ut de pengarna. Jag löste det väldigt smart iallafall! Tar de första tåget till Lund för dryga 50-lappen, är framme 12.37 och därifrån går sen en flygbuss 13.00. Himla bra faktiskt! Kanske blir lite rörigt för alla här men det är rätt logiskt om man bara läser de några ggr, åtminstone jag förstår vad jag menar ;)

Ska snart nanna kudden. Jag är ju ledig hela denna veckan så har världens chans att stanna uppe länge utan och behöva lida för det dagen efter men de senaste dagarna har jag lagt mig runt elvatiden, läst lite och sen somnat på direkten. Men jag gillar't, har tidigare haft väldiga problem med och somna etc. så nu är det dumt att klaga. Imorgon ska jag iallafall inom skolan en snabbis, lämna in två arbeten samt träffa Pauline. Under eftermiddagen ska jag umgås lite med mammi, vi ska växla pengar osv. Blir nog till att mysa med Malte också. Nattinatt!

Inga kommentarer: