14 april 2010

En hel dag i skolan och 30 styckade kycklingar senare så sitter jag här i sängen och ska lägga en avslappnande ansiktsmask innan jag ska möta Sanna för jobb på Jula igen, får se vad vi ska göra ikväll men vi tror det blir samma som förra gången, alltså hälla upp dryck och dela ut smörgåstårta. Nu när våren är här tror jag att det snart blir dags för grillning där med, det gjorde jag och Pitt förra året, mitt på dagen dock. Det är mycket jobb denna veckan, eller inte mycket jämfört med hur mycket andra jobbar men det är väldigt varierande arbete. Ikväll är det ju på Jula, imorgonkväll ska jag tillsammans med några lärare hålla en matlagningskurs för 45 militärer på skolan och på lördag blir det jobb på slottet, är något kallat Laxagillet då och jag och Jakob ska laga mat med några av Sveriges bästa kockar, Sanna ska servera samtidigt så det blir topp. På kvällen där blir det firande av Ingmarie, pappas tjej som fyller år på fredag. Fullt upp alltså sen på söndagen är det tvätt som gäller, inte tvättat sen jag flyttade hit för en månad sen och nu börjar kläderna verkligen tryta. Intressant va?

Inga kommentarer: