10 februari 2010

Bloggandet har blivit lite lidande men jag skyller på sjukan samt att min praktik har börjat. Den är helt wonderful, varit där två dagar nu men är 37 kvar så. Självklart är det jobbigt att gå upp på morgonen när varken lusten eller orken finns där men det är dels för att penicillinet jag tar gör att jag mår jätteilla i korta perioder och morgonen är värst. Men så fort jag stigit in i köket och fått någonting att göra så känns allting mycket bättre.. Sanna springer förbi mig en massa gånger med då hon praktiserar i serveringen så det är härligt. Denna veckan jobbar jag bara dag vilket är mellan 8-16 (fast slutar vid ca. 14), det innebär att man mest förbereder skapligt enkla saker inför lunchen och sen preppar för morgondagen. Skönt att börja så lugnt.. Det är jag och Robin från Sture som är i köket men där är även två praktikanter till så nästa vecka ska vi dela på oss så jag tar dag-passet då också så får Robin ta kvällen (14-22). Veckan efter är det sportlov men jag tänker nog jobba några av dagarna, ev. måndag-onsdag så jag kan va ledig längre fram + att jag ska vara ledig nu på onsdag.

Slutade redan vid halv två idag då vi inte hade så mycket att göra så då gick jag hem till mammi och myste lite med min fina Malte. Vi fikade lite och vid halv fem åkte jag hem igen, som alltid fick jag med mig nåt hem. Idag blev det tre lila, väldigt fina underlägg och några nya trasor. Kände att jag dragit ut på städningen en evighet nu så tog tummen ur röven och dammsög samt torkade golvet i hela lägenheten, kändes duktigt. Vädrade även igenom alla rum för och få bort sjukoset, hehe. Nu är det bara den hemska disken kvar men det tar jag nog imorgon faktiskt.. Nu blir det till att dega i soffan och invänta Andra Avenyn.

1 kommentar:

Sissy M sa...

Tjo!
Härligt jobbat med städningen! :)
Du kolla gärna det med apoteket, kan tänka mig o ta fler på samma gång nämligen. Have fun idag på Svea! Puss