29 december 2009

Mannen är iväg och tränar fotboll så jag får sysselsätta mig med annat. Hade tänkt och gå ut och gå men jag har ingen nyckel så kan inte låsa efter mig så istället sitter jag här och småkollar på Guldkompassen och försöker fördriva tiden någorlunda. Får ge mig ut på promenix med Mattias ikväll istället. Igår körde vi iallafall till Linköping, ligger ca. 10 mil härifrån så det tog en liten stund så kom fram och hade parkerat vid 12.30 och åkte inte hem förrän ca 19.30 så det blev en lång dag och en liiten värk i fötterna men det var nog för att jag drastiskt bytte skor. De jag hade till en början läcker in lite grann så mina strumpor blev blöta och fötterna började svälla så det gjorde bara mer och mer ont - jag var ju ute efter ett par mer regntäta stövlar så äntligen, på skopunkten hittade vi ett par som hade kostat 499 men var prissänkt till 399 som till min lycka sen råkade bli 299 framme vid kassan. Jag hade nog kunnat hitta 3 för 2 som de är kända för men jag var trött + att jag hade ju mannen med mig. Jag bokstavligen ÄLSKAR skor så jag kan nog hitta tre till par hemma i Halmstad! Köpte också en ny plattång som jag varit ute efter i en evighet samt en klänning från Carlings och därefter lite smågrejer. Stack inom Ikea också där jag hittade två badrumsmattor och fyra st lite större glas då mina är just nu är minimala.

Var inne på Deichmann - skoaffär som jag verkligen har längtat efter ska komma till Sverige. Fanns hundratals fina skor och det var nära att jag köpte ett par men jag kom aldrig på när jag skulle kunna använda dem, känns onödigt och lägga ut pengar om man inte kommer använda dem MEN imorse slog det mig att jag skulle köpt balskor/studentskor där för alla var gudomligt fina och billiga och jag hade verkligen behövt gå in mina skor. Det är visserligen fem månader kvar till Balen men iallafall! Såg att de hade den butiken nere i Malmö med så kanske åker dit nu innan jullovet är slut. Tillbaka till Guldkompassen nu.

1 kommentar:

sis sa...

Ska bli spännande att se dina inköp sissy!
Pajen e infryst nu o granen vattnad. Hör av mig imon förmodligen... men vill du att jag lämnar nyckeln till mum imon? jag åker till Mattias o kommer hem den 2a sen.. Puss sis