23 september 2009

Varför ens leta på ett stökigt skrivbord efter ett linslock när man är nästan 100% säker på att den åkte ner på golvet tidigare? Orkade inte bry mig så tog helt enkelt en ny linsburk bara, i hopp om att hitta locket när jag tagit mig i kragen och städat rumshelvetet.
Att beställa studentmössan idag var som en solskenshistoria, det fick mig att må bra för en stund. Så även bakandet, badet och mitt julte. Resten.. Inte så värst bra. Det är så sorgligt mycket i skolan och ni undrar säkert varför jag istället sitter här. Jag vet knappt heller, antar att min motivation är slut. Pratade med en tjej idag som sa att man får en portion energi varje dag och jag tömmer den på nolltid, i de flesta fallen inte ens på mig själv. Det låter fel. Se det som att du får en tallrik med mat varje dag, alla andra får också varsinn. Varför ska jag då ge bort min så att jag är helt utan? Man klarar sig utan mat i tre veckor ungefär.. Mina tre veckor är förbi för länge sen, plussa på fem veckor på det så har du mig i renaste form. Låg på rygg i min säng precis, kände hur något slingrade sig ner för min kind, runt örat och bak längs halsen för att sen fastna i håret och göra det lite kyligt i nacken. Även om det bara kom en tår så var det en för mycket, det kan vara skönt ibland men.. varje kväll?

Inga kommentarer: