18 april 2009

Datorn där hemma har kraschat så passar på och blogga lite nu när jag ändå är hemma hos Maria. Var nämligen på onoff, expert och siba idag för att titta på en bärbar dator till mig. Har hittat några jättefina men kände att jag ville jämföra de lite mer.. Är rätt mycket skillnad på 7600 och 9000 ändå, om man är student och inte jobbar allt för mycket. Ska titta lite med min data-kusin David imorgon med när jag träffar honom så kanske han kan guida mig in till den elektroniska världen.

Igårkväll hade jag världens mysigaste stund med Sanna. Hon kom till mig vid 18-tiden, då drog vi och handlade lite grann på maxi, väl hemma igen gjorde vi mumsiga tacos som vi sedan käkade vid tv:n framför Talang 2009. Var även en film på tv med Jodie Foster, Flightplan heter den. Väldigt irriterande men bra också eftersom man inte kan sluta titta.. Till det åt vi en hel ask med jordgubbar, mörk choklad med smak av hallon på vit toblerone. MUMS! Framåt 12-slaget la vi på ansiktsmaskar och bara låg och slappade i sängen. Smörjde in oss med allt möjligt samt målade naglarna. Vi blev fina! Fram till klockan 3 satt vi på balkongen invirade i pyjamas, morgonrockar och filtar och spelade UNO, skitgubbe och rökte vattenpipa, såklart! Massa levande ljus hade vi med.. Mysigt!
Kunde inte sova imorse så vi gjorde toast med tacofärs och ost i till frukost, det var grymt gott. Åt det på balkongen, blev ytterligare lite UNO-spelande, man såg lite bättre denna gången. Drog somsagt ut på vår dator-runda och lyssnade på låten Hultsfred-Björn Rosenström på högsta volym i bilen eftersom att vi ska se Björn om drygt en månad och i början av juli är det festivalen som gäller för våran del, ska försöka få med Pitt också (caroline), ska isåfall ha varsinn tröja som det står "The Pitts" på. Sommar 2009 kommer bli greeeeat! Nu ska jag umgås lite med Maria, vi ska nog gå och käka glass. Ikväll ska jag till DC. Ta-ta!

Inga kommentarer: