05 augusti 2008

Teoribok blev det inte, ingen träning heller eftersom det regnar. Har istället tittat lite tågpriser upp till Umeå på höstlovet - ja det tar 16 timmar och åka men det är det tamejfan värt för att få träffa sin bästa kompis. Men iallafall, just nu var det otrooooligt billigt, brukar ligga på 2000kr tur och retur men nu fanns det t.o.m sovkupé för 200kr - visst då ska man väl boka nu också och det kan jag inte riktigt göra eftersom det är inte 100% att Camilla kommer in eller att hon har något boende då, eller ens är ledig så det får vänta. Håller tummarna för henne iallafall, gör det du med.

Jag har ett dilemma. Som den fattiga student jag ibland är så vill man göra så himla mycket. Nästa helg är det Malmöfestivalen, vilket skulle vara skitroligt eftersom jag får träffa Anna etc. Samtidigt innebär väl det en del festande, dricka har jag så det räcker men man går väl in på ställen och då går pengarna som jag inte har åt ändå. Onödig shopping är också en hemsk sak.. + att Anna faktiskt kommer hit till min födelsedag (om exakt en månad) Iallafall, det andra alternativet är Liseberg på lördagen där med mammas jobb - är gratis och åka med upp men det är åkbandet som kostar. Samtidigt är jag inte ett dugg sugen på och åka någonting, men att bara få vara där.. Umgås med kusinerna, vakta väskor, dricka lite öl - sådant übermysigt! Nackdelen med det är att det är göteborgs kulturkalas (göteborgskalaset) samtidigt så där kommer vara sjukt mycket folk! Mitt tredje och sista alternativ är stockholm igen, och biljetten hade jag inte ens behövs betala själv men pengarna kommer gå åt ändå + att jag ska dit i mitten av september. Ih, det sista alternativet är väl nästintill uteslutet redan men de andra två går mig på nerverna.. hjälp mig?

Inga kommentarer: