13 februari 2008

Låg och tänkte på det här extrajobbet igår, på Max. Visst det kanske kan kännas lite underklass sådär och jag skulle säkert kunna hitta något annat som är mycket bättre men jag bryr mig inte. Jag kan inte se hur bra/dåligt det är att jobba Max om jag inte provar. Det kanske är världens härligaste personal där och det förgyller ju varje dag, sen är det en fett stor chans att lära sig någonting. Okej, att det står.. "Jobbat på Max" i mitt CV kaske inte säger så mycket men det fyller ut det iallafall. Jag ska försöka så får vi se hur det går!

Nog om det, försöker få iväg lillasyster till skolan men hon vägrar. Hon har inte gjort någonting i sitt grupparbete som skulle lämnas in idag, och hon har haft 3 veckor på sig. Men det blir ju inte bättre av att hon stannar hemma, säger åt henne att gå till skolan och säga som det är, sen när hon kommer hem från skolan så har jag sagt att vi gör det här arbetet tillsammans så kan vi lämna in det redan på fredag eller efter lovet.. men njaaae, hon vill ju inte ens hämta böckerna. Okej, jag hade också mina sådana perioder - men då fanns där ingen som sa att jag sänker resten av min grupp i betyg etc. vill inte tat hon ska göra samma misstag som jag gjorde. Jag har iallafall lyckats rycka upp mig så jag ska till skolan snart, eller jag börjar om en timme men ska hinna äta frukost med. Ska ha hotellprov men är inte det minsta orolig, känner att jag kan typ Allt (: , slutar 16:00 idag och sen drar jag hem till pappsen och duschar etc för att sedan dra till Max somsagt..

Imorgon är det alla hjärtans dag, en ganska gullig dag iförsig men det är svårt och göra någonting av den när man går i skolan dagen efter och har en pojkvän på 15mils avstånd, får ta igen det i helgen istället. Imorgon ska jag nog "fira" dagen med Caroline istället, det borde ju vara för vänner med så vi ska nog laga någon romantisk middag och typ sånt (:

1 kommentar:

Anonym sa...

Min kompis jobbar på max. vilket max är det du ska börja på? Hon trivs jättebra & personalen är tydligen helt kanon. lr var innan iaf! :) nu ska jag göra mig iordning! kram