05 januari 2008

Det börjar bli riktigt mycket snö nu. Har redan gjort två snöänglar, de blev fina. En för mig och en för Arash, de finns i parken här utanför för den som vill titta. Kommer snöa ganska mycket imorgon dock så de blir väl övertäcka.. Får väl göra nya isåfall. Iallafall, gått mer än mina 10000 steg idag. Var ju 5000 steg när jag var ute och gick med mamma i förmiddags och 12200 steg när jag gick en lång jävla promenad ensam vid 22-tiden, tog sin lilla tid men det var jätteskönt. Knarrade under fötterna.. Promenader har blivit min räddning, när jag kommer tillbaka till min ytterdörr så vill jag alltid gå lite längre även om mina kinder har stelnat till is. Musiken i öronen gör väl lite också, vissa låtar gör att man blir arg och ledsen på sig själv och då stressar man på sig. När man kommit så långt hemifrån som möjligt och inser hur långt det är hem sätter man på någon låt med lite mer tryckt och glädje i, just nu funkar Don't stop the music-Rihanna perfekt för mig. Lyssnade nog på den 6-7 gånger under min promenad. Den sista kilometern stänger man av musiken och bara lyssnar på sina egna andningar och sina steg. Skulle vara mysigt och lyssna på någon annans fotsteg snart... , Imorgon ska jag nog upp skapligt tidigt, gå min lilla promenad sen har jag lovat sofia och mamma att göra pannkakor. Ska göra ganska små, de är godast så. Har köpt blåbär med så blir blåbärsgrädde med pannkakor. Sounds good to me! Mia kommer hit lite senare imorgon med, går säkert en runda med henne, kan behöva prata lite. Inte bara om mina problem, vill höra lite om hennes gårdag, kan nog få mig att le lite. Nu ska här tittas på film iallafall för att piggas upp lite, blir Elizabethtown inatt - inte världens bästa enligt mig, den är jävligt seg i början, men den är mysig, skaplig musik i den oxå. Sov gott ... (ingenting utan dig)

Inga kommentarer: