16 januari 2012

På senaste tiden har jag och mannen varit duktiga på och sälja grejer vi inte har användning för. Lampor, kuponger, tv-bänk, hyllor, skrivbord etc. och allt detta är ju för att vi ska kunna få in nya grejer. Har verkligen tagit mig till det här med att "en grej in - två grejer ut" för att minska att det blir förjävligt här hemma. Så ja, nu är det två grejer vi är ute efter, den ena grejen är en stor ros-tavla som vi vill ha över sängen och som min storasyster även har (se bild nedan). När jag och Mikael förlovade oss så gav mamma och systrarna oss ett presentkort från en väldigt fin och mysig butik inne i stan, Cosy home och vi har varit inne där fleeera gånger för att försöka hitta nåt som är "vi" och som ska påminna oss ännu mer om vår kärlek typ (ujuj vad flashigt det här låter) men har alltså inte hittat något.. Därför så har jag, efter att ha dubbelkollat med mamma såklart, försökt sälja det här och jag har kanske en köpare.. Och för delar av de pengarna tänkte vi då köpa den tavlan! Fin va?


Och den andra är den ack så berömda men fortfarande väldigt fina "maskros-lampan" från Ikea. Den finns hos många nu och förhoppningsvis snart även hos oss! Den stora modellen är vi ute efter och har nog fått ett napp nu. 800kr känns som sanslöst onödiga pengar för en lampjävel när man kan resa för dem istället så därför blir väl sisådär 400kr för en begagnad helt ok! Har hittat en nu men den känns svårförvarad under en flytt. Äsch, vi får se hur vi löser detta! Här kommer den på bild iallafall. Godnatt!


Inga kommentarer: