20 december 2011

Fyra dagar kvar till julafton och nu är det bara julstöket kvar!

Imorgon ska det bland annat inhandlas växtnäring till vår alldeles för barriga gran, det ska köpas ingredienser till julbaket (ätbara julklappar) och så ska jag göra farmors underbara jul-köttbullar! Hinns det med borde jag även putsa några otroligt smutsiga fönster innan kylan blir allt för påtränglig, snön har ju börjat falla nu men som alltid i Halmstad blir det till slask! Menmen.. Och så ska jag se om jag hittar min lack så att alla klapparna blir lackade, det doftar så otroligt gott! Nu har äntligen mina hyacinter börjat slå ut också, jag är en mycket glad tjej nu som längtar ihjäl mig efter julmat men eftersom vi ska på bjudningar med diverse köttbullar, grönkål och skinka fyra dagar i rad snart så får det ikväll bli pyttipanna med stuvad spenat, inte fy skam det heller! Så ja, det ska jag fixa till nu. Ciao!


Inga kommentarer: