26 juni 2011

Undra hur många gånger ni har hört detta som jag tänker säga nu på bloggen: Drar till Ikea. Nu har vi med oss mina systrar också vilket gör det hela mycket trevligare! Denna gången vet faktiskt M och jag vad vi ska köpa och då är det mer värt att åka dit.. Men kommer betala för bra mycket mer än vad vi kommer hem med, soffan och fåtöljen + fotpallen ska betalas idag nämligen, kanske ett soffbord också som vi sedan får hemkört till den nya lägenheten om ungefär en månad, lika bra och betala nu medan man har pengarna. 

Vi får se hur vi ska göra med körandet ner dit. Maria är såpass bakis så hon kan inte köra, Sofia har inget körkort, Mikael orkar kanske inte köra hela vägen och jag har tappat mitt - igen! Men har lyckats hålla fast vid de i 2,5 år nu, så det är väl bra... Tänkte ta med mitt pass kanske, ifall vi blir stoppade om jag kör, vet ej om det är giltligt men knappar de bara in mitt personnummer så ser de ju att jag har körkort. Ja-ja, det löser sig! Nu ska jag snöra på mig dojjorna för att dra ner till röda faran (bilen), som förövrigt var en investering värd guld!



Inga kommentarer: