27 april 2011

Idag var jag uppe extra tidigt och pysslade. Bilen skulle lämnas på verkstan vid 7 och sen så gick jag en solig promenad hem med ljudbok i öronen. Väl hemma satte jag igång och pyssla lite, jag hade en massa fina papper som egentligen var till för scrapbooking, men jag använder dem aldrig. Så tog till men skapande sida och plockade fram dem, en sax och lite snöre och sen gjorde jag ursöta vimplar. Jag hade gärna haft svartvita sådana i sovrummet kanske men hade bara dessa i rosa vilket är ganska flickaktigt, alltså får de hänga i min klädkammare istället. Här får ni se vad jag menar:

Gjorde en mall och klippte ut trekanter i passande storlek.
Gjorde hål med hålslagare, det passade precis!
Sen är det bara att trä igenom ett snöre, vet att man bl.a kan använda tvättlina
om man vill att det ska va lite styvare lina.
Och här är resultatet. Tycker det är jättefint, speciellt i barnrum men de dröjer ju för min del (:


Nu ska jag ta och göra mig lite frukost, sen är det städdags.

Inga kommentarer: