07 februari 2011

Har precis suttit och skrivit 15 OLIKA personliga brev till olika företag och butiker här omkring. Tre stycken fick jag iväg på nätet, fem stycken postar jag och resten tänkte jag gå till själva företaget med, tror egentligen det är bästa sättet. Jag är så jääääkla trött på att vara arbetslös!! Eller arbetssökande med ett finare ord. Det blir förhoppningsvis lite ändring på det from. idag iallafall. I förra veckan satte jag in en annons i tidning om att passa barn, där ringde bl.a en tjej som jag ska till om en timme ungefär. Hon har en son på ett år och behöver hjälp med att passa honom två ggr i veckan när hon jobbar, tror det kommer bli roligt. Jag har dock varit lite orolig för vad jag ska ta i lön. På ett sätt så är det ett otroligt stort ansvar att ta hand om en ettåring samtidigt som jag inte direkt kan begära en "vanlig lön" då jag tar hela hennes dagslön isåfall. Jag har surfat runt lite på nätet och de allra flesta säger att om man passar barn mellan 0-6 år på varddagar så ska man ha mellan 75-90kr/h så det är väl där jag har tänkt och lägga min grund, de är ändå två inkomsttagare så. Självklart beror det ju på om det gäller två timmar eller åtta timmar på en dag också, det är en mils körning dit dessutom.. Jaja, jag tror somsagt det kommer gå bra. Uppdaterar er när jag har varit där! KRAM

2 kommentarer:

Jossan sa...

Jag hade 65kr/timme om jag inte minns fel. Men det var svartainte rena pengar så att säga ;). Så det är ju ganska bra om man tänker att 90kr/h är innan skatt :)
Kör hårt! fixar du säkert galant!

Maria sis sa...

JAAAAAA äntligen ett inlägg! Som jag har längtat! :)
Hoppas det gått bra hos mamman o barnet idag, ska bli spännande o läsa fortsättningen. Kram sis