28 januari 2011

Sitter här i mörkret och gör absolut ingenting. Ska strax gå runt och tända lite ljus här i lägenheten, dock ska jag iväg om två timmar och måste hinna göra mig i ordning innan dess men behöver lite mys-känsla. M är hemma hos sin familj och hälsar på, visar bilder från resan etc. och jag ska bowla samt äta mat med daddi och syrrorna. Mysigt! Längesen det var bara vi utan respektive eller liknande.

Idag har jag inte gjort speciellt mycket förutom nu under senaste timmen där jag tog tummen ur och satte upp vår klocka. Jag har gjort det en gång tidigare i min förra lägenhet så jag visste hur det skulle göras men det är ändå krångel då jag var tvungen att borra för att få visaren att sitta kvar och därefter skulle man placera ut tolv stycken  siffror och pinnar runt omkring som de ska vara lika långt i mellan, och även lika långt avstånd till visaren. men det blev kanonbra! Nu skulle jag bara vilja ha lite belysning på den för den är sjukligt snygg. På tal om belysning så ska jag införskaffa mig en bra och stabil krok att sätta över köksbordet där jag vill hänga min underbara kristallkrona som jag fick ifrån farmor och farfar. Den är ju rätt gammal i stilen och vårt vardagsrum är väldigt modernt i sig men jag tror det skulle bli snyggt med en gammal touch. Jag menar, en sådan fin sak vill man ha uppe, speciellt medan farföräldrarna är i livet så att åtminstone farmor kan få se det. Dessvärre har kronan gått sönder på ett ställe pga. att pappa råkade ställa nånting på den, men jag hoppas, hoppas att det går och fixa. Nu ska jag kila härifrån. Vi hörs!

Inga kommentarer: