09 mars 2010

Om man tittar på mina nuvarande betyg så ser man att det har skett något drastiskt i mitt liv under de senaste året jämfört med ettan och tvåan och det har resluterat i att fyra stycken kurser just nu är underkända. De är inga hela kurser utan bara små delar i varje som måste göras och jag vet att jag kan men för att hinna med det måste jag prioritera. Ska på ytterligare ett möte imorgon troligen om min studiesituation. Jag ser det som såhär: Fyra dagar i veckan i sju veckor till är jag ute på praktik, något som ställer till det i min hjärna just nu, jag är stressad som fan och går i terapi m.m m.m. Ska försöka se om det går att minska till två dagar i veckan för att då kunna läsa upp de andra kurserna de resterande två dagarna men ändå få Godkänt under praktiken. Går inte det att lösa så resonerar jag: Hellre ett IG på 200 poäng än fyra IG på summan av 250 poäng. Det känns bättre, det är bättre poängmässigt samt att det ser bättre ut när man får de på papper den 11 juni. Jag hoppas ju självklart på att jag ska kunna få ett G i alla fem kurserna men förstår om det inte går då jag bara är på praktiken 50% av tiden. Ska inte förvänta mig för mycket, bara det blir ett slutbetyg. Och det blir det!
Ner till tvätten nu igen.

Inga kommentarer: