03 mars 2010

Vädret har varit så fruktansvärt fint idag även om jag suttit inne nästan hela tiden mellan 9-16, fick iallafall två cykelturer både innan och efter. Nu värmer solstrålarna verkligen så snart kan jag sitta på min balkong, i full mundering såklart och dricka mitt chaite och få lite sol på mig. Måste investera i ett par solglasögon förresten, ser dumt ut kanske men allt blir så hemskt ljust med snön ute.

Nu har jag varit duktig och tagit tag i all disken samt rengjort hela badrummet. Nu har jag bara resten kvar... suck! Kanske inte behöver idag, har ju ingen och anpassa mig efter direkt men det kan vara kul att ha någorlunda städat om man får oväntat besök eller så. Maria kommer kanske hit och äter efter att hon varit på spinning, vilket borde vara om ungefär en timme. Jag försöker tänka ut ett sätt som gör att min lägenhet luktar vår, blommor utan att jag behöver köpa dyra och väldoftande blommor. Nån idé? Jag är supertrött, har varit en uttömmande dag som var jävligt jobbig men gav en otrolig lättnad, bara mina närmsta vänner vet vad och varför och så får det förbli faktiskt. Ska plocka undan lite i hallen sen lägga mig framför tvn några minuter. (jag är sugen på chokladpudding med grädde, var evigheter sen jag åt det! måste jag börja äta nyttigt just idag?...dumt)

Inga kommentarer: