09 mars 2010

Jag fick en läxa idag. Att dagligen skriva ned vad som varit bra för dagen, vad som gjort mig glad, vad jag längtar efter just då samt vad jag behöver hjälp med. Får de om det lyckas..

Bra idag:
Bakade mitt egna bröd = ekonomiskt
Stannade hemma och tog det lugnt = kärleksfullt mot mig själv
Tog mig till kuratorn imorse = kärleksfullt mot mig själv
Berättade för mina vänner hur jag kände = modigt

Glad för:
.. att jag laddat ner en ny film som jag snart ska se
.. att jag orkade ta mig till skolan, öppna mig för flera stycken
.. att jag kanske kan se en lösning på skolproblemet/betyg

Längtar efter:
.. att få känna att jag duger som jag gör
.. att få veta vad jag verkligen vill
.. semester

Hjälp mig:
.. komma ihåg att skratta varje dag
.. att orka gå upp ur sängen imorgon
.. se något gott i allting

Inga kommentarer: