12 november 2009

"Jag flyttar hemifrån på måndag". Visst låter det helt sjukt?! Men det är sant. En tvåa på Andersberg, en tillfällig iförsig och den är möblerad men det är egentligen helt perfekt. Då riskerar jag inte och köpa för mycket möbler som kanske inte skulle fått plats i nästa som jag får om 3-4 månader. Jag kommer självklart inte ta hela mitt rum dit redan på måndag, skolan är viktigast och då får jag se till att flytta över helgerna. Mamma och Sofia flyttar ju härifrån senast 1 december med så känner att det kan bli en bra nedtoning på det hela. Det första jag sa till mamma när jag fick reda på det imorse var "jag vill sova hemma hos er hela julveckan", det är iallafall den känslan jag har nu och så får vi se längre fram. Sorgligt och flytta på något vis samtidigt som detta var va jag ville och det blir lättare för alla. Inte allra minst för mig själv som kan lägga all energi på skolarbete och vara för mig själv istället för att anpassa mig hemma hos mamsen. Ska iallafall på ett möte på måndag tillsammans med min "handledare", ska prata ekonomiska grejer m.m. Känns iallafall väldigt skönt och jag får ta det i min lilla egna takt och flytta ut successivt. Storasyster Maria flyttar ju också till Andersberg om ungefär en månad så vi kommer kunna ses oftare, ha följe till gymmet samt mamma och så. Det här kommer gå skitbra.

1 kommentar:

syrran M sa...

ja detta kommer bli SKITBRA!
Puss!