11 november 2009

Har varit dålig på det här med uppdatering men orken har helt enkelt inte funnits där. Nu kanske det kan bli något vettigt. Igår var jag på mönstring nere i Kristianstad och allting gick superbra även om konditionstestet inte var min starka sida. Tycker dock den var lite dum för det var inte flåset och pulsen som var jobbig för mig, det var snarare den otroliga smärtan som fanns i låran när man cyklat med ett tungt motstånd en längre tid. Jag gick iallafall vidare och står just nu inskriven som Insatssoldat inom Marinen nere i Karlskrona med start i augusti nästa år. Längre fram kan jag även söka till kock på någon av båtarna och hoppas på att den tjänsten finns då. Jag har ändå fem år på mig så chansen till den tjänsten är rätt stor. Under styrketestet så ska man lyfta en stång med hjälp av benen och sen armarna. Ju snabbare man rycker upp dem desto tyngre blir den och trycket går ner i en "matta" som man står på. Jag skadade mitt knä för ca. 2 år sedan och det tål inte för hårda smällar eller för hårt tryck så igårkväll kunde jag inte somna på några timmar och idag har jag gått runt med en linda samt litervis med voltaren över knät. Det lär gå över snart men det är ändå jobbigt.. Det var absolut värt det iallafall. Man mäter allting på en skala 1-9 och på just styrkan brukar killar ligga på en 7:A, tjejer på en 2:a och jag fick en 5:a så det kändes väldigt kul. Det var väl så långt jag orkar skriva idag. Det är lite halvtaskigt i övrigt, Mattias är väldigt sjuk och skrämde livet ur mig idag när han sa att det eventuellt var svininfluensa.. Mindre kul. Ciao!

Inga kommentarer: