06 september 2009

Jag hade tänkt och sätta in en länk som leder till världens absolut bästaste människa men upptäckte att där fanns en urk-urk bild så jag citerar henne istället:

"Igår fyllde världens bästa Isa år. Att hon var ledsen den dagen gör längtan efter henne större. Jag ville så innerligt vara hos henne. Krama henne, fota bilder på henne och mig, kolla på en disneyfilm och garva gott. Ta henne ut till stranden och vandra och prata allvar, skit, allvar och lite flum. Bjuda henne på restaurang och hitta något, vilket jag helt säkert hade gjort i verkligheten, som var roligt med vår servitör. Och vi hade garvat gott. Hade hon gråtit hade jag försökt dumma till mig och göra om sorggråten till skrattgråt. Jag är inte den bästa på att trösta men jag är ofta bra på att göra folk gladare och det är allt jag vill. Få henne att glömma smärtan för ett tag även om det bara är för en liten stund.

När du kommer till mig ska jag bjuda dig på något, om det är bio eller restaurang eller båda märker vi men ändå. Jag ska få dig att skratta mer än en gång. Jag ska introducera dig för mina vänner och för Umeå, tror inte du kommer gilla staden dock. Jag ska sova med dig och när vi är så otroligt trötta att vad som helst kan få oss att skratta så ska jag göra något dumt som får dig att skratta så mkt att du trilla av sängen (har hänt förr) eller måste springa på toa och pissa eller helt enkelt inte kan andas längre. Jag kommer självklart skratta med dig och när det är dags så kommer jag skratta åt dig för att du är du. Jag kommer att snarka, du kommer antagligen att prata i sömnen, vilket jag gärna kommer att påpeka dagen efter och berätta vad du sa. Jag kommer att göra en tårta som du ska äta även om du inte gillar den, för att du älskar mig och det är allt jag begär av dig. Det behöver inte vara en stor bit bara såpass mkt att den kanske övertalar dig till att tycka om den =D . Jag kommer antaglien bli askalas och relativt bakis, du bara skrattar åt hur jag blir och kanske hittar någon annan vän bland mitt gäng (om det blir fest vill säga). Vi kommer på morgonen att kolla på en disney film och skratta åt någon kommentar som är klockren. Vi kommer att referera till den hela helgen. Det kan hända att vi spelar finns i sjön när vi inte kommer på vad vi ska göra och då kommer vi att minnas den gamla goda tiden. Jag kommer att ha gett mig den på att du ska glömma allt skit hemma och bara njuta av vistelsen hos mig och jag kommer att lyckas, förrutom de gånger då jag vill att du ska berätta för mig vad det är som pågår där hemma, om det har blivit bättre,värre men sedan kommer jag göra allt för att du ska glömma det igen. Jag kommer att gråta när du försvinner från mig, vare sig om du ser det eller ej. Jag kommer att sakna dig som en tok och åter igen tycka att det är jobbigt att veta att du inte mår bra när du är hemma och åter igen önska att jag var hos dig.

En sak är säker, när du är hos mig så kommer du och jag må bättre även om det bara är för stunden. Och vi kommer att skratta, mkt. För vi är båda väldigt knäppa och galna och det är nog ingen annan förutom du och jag som förstår till vilken grad.
Var glad min Isefis det är bara 39 dagar kvar. <3"

+ ett meddelande på facebook: "Du ville ha något som representerade dig och mig. Minns du när du bodde på kungsgatan (tror att det är rätt gata) vi hade hyrt film, ätit pizza och druckit lite för mkt cola (alkohol behövs inte när det kommer till dig och mig). Vi ställde oss på balkongen och började sjunga. Det vi sjöng kommer till dig på tis eller ons."

Jag grät floder när jag läste det samtidigt som jag skrattade av lycka. Läste orden om och om igen trots att det var en millisekund sen jag gjorde det sist. Konstaterade att det finns ingen bättre människa på jorden än den här tjejen, hon är absolut GULD värd och jag dör om hon dör. Camilla, jag har något till dig. En dedikation som jag tror att du kommer hata mig för en liten stund samtidigt som jag tror att du kommer gilla det.

1 kommentar:

Unknown sa...

allt för att göra dig glad. en dedikation????