10 september 2009

Första dagen i köket idag sen i maj någongång. Kändes superkul! "Restaurang påbyggnad" som kursen så enkelt kallas. Varken bistron eller Sturehof är öppet denna dagen utan vi gör bara mat till oss själva. Som idag hade vi "äggrätter", fyra förrätter och fyra desserter innehållande ägg. Jag och Josephine jobbade tillsammans och gjorde en blablabla, vad det nu hette. Gott var det iallafall och sen satte vi oss alla 15 och åt av varandras rätter (åtta st olika). Faktiskt supermysigt och det känns inte riktigt som en lektion. Ska vara i kallköksdelen två gånger till och syssla med förrätter samt desserter sedan går det över med tre veckor i varmköksdelen där bara huvudrätter lagas. Imorgon öppnar restaurangen igen och änsålänge är där bara 34 bokade gäster i Sturehof och drygt hundra i bistron, egentligen skönt och ha det så lungt med tanke på att det är första gången på tre månader.

Innan första lektionen var jag på möte med studentkommitén. Första studenttävlingen är redan på tisdag så det ska bli superkul, dock är allting före eller efter skoltid men skitsamma, blir kul ändå! Man tävlar ju om poäng och den klassen som fått ihop mest under hela året får springa ut först på Studenten (som förresten är den 11 juni!!). Jag känner väl egentligen att de kvittar om man springer ut först, kanske någon som missar en då för att det är sena + att man får stå och vänta så hiiiimla länge innan vagnarna kör iväg.

Jaja, nu ska jag snart dra mig bort till centralen och möta upp min hjärtesak. Ska inom apoteket påvägen med och hämta maxgräns av p-piller eftersom att min högkostnadsskyddsperiod (långt ord) går ut på lördag och efter det börjar allt receptbelagt kosta igen fram tills jag uppnått 1800kr-gränsen igen. Iallafall, vi traskar sedan hem till Maria för att laga lite käk och bara softa och därefter bär det hem till mig = MYSMYSMYSMYSMYSMYSMYSMYSMYS!

Inga kommentarer: