18 september 2009

Det händer igen. Eller det har väl aldrig riktigt slutat hända. Jag lägger mig i hyfsad tid, som igår vid halv 11 för att jag var så enormt trött. Ställde min klocka på 07.30 men vaknar två timmar innan - tittar på klockan - somnar om - 30 min senare vaknar jag igen - tittar på klockan - sedan ligger jag vaken lite halvt och tittar på klockan var 10:e minut för att få reda på när det är OK och gå upp och samtidigt få ångest för hur lite tid det är kvar. Vaknar även mitt i natten, vid 2-tiden ungefär - Alltid! Det är så otroligt irriterande. Vissa dagar går det jag är inte speciellt trött när jag vaknar men när det har varit så varenda morgon i en evighet nu (varje gång jag ställer klockan) så blir man lite smått galen, ibland vill jag bara gråta åt det. Trodde Mattias var min räddning i det, sov bra när han är bredvid men när han har sovit här nu under tre skoldagar så har det varit exakt likadant. Vet att många säger att de ogillar väckarklockor, min sömn HATAR tydligen väckarklockor eftersom att jag alltid ska vakna innan och lyckas stänga av den innan den ens börjat ringa.

Är somsagt inte supertrött på morgonen när jag vaknar såhär, vilket är skönt för då hade man stängt av klockan direkt och legat i sängen hela dagen och struntat i skolan. Har lagt ner det där nu som tur är. Det jobbigaste är väl att skolan fallerar lite. Heldag i köket idag vilket är superkul men de två-tre sista timmarna på en skoldag så sjunker min nivå till minus för att jag är så trött, inte så att jag gäspar och så men psyket är mosat. Har iallafall fått rådet att ringa UPM idag och boka en tid så det är väl förhoppningsvid en långvarig lösning. Nu ska jag klä på mig lite varma kläder, bara 5 grader ute nu. Sanna kommer och hämtar mig om fem. Ciao!

Inga kommentarer: