28 april 2009

Jag är faktiskt också förvånad över att jag fortfarande är hemma i Sverige, skulle varit i värmen i Spanien nu. Gick upp tidigt som attan imorse och brummade till göteborg. Har hela tiden trott att det bara fanns en flygplats i göteborg, ändå så passade jag på och fråga över telefon om det var från landvetter flyget gick när jag bokade Bonnies biljett, och hon svarade "eh yes, landvetter, yes". Väl framme på landvetter får vi reda på att det är på andra sidan stan vi ska till, Säve flygplats tydligen, vägarna i göteborg är inte roliga så det tog ett helvetiskt tag innan man hittade rätt trots vägbeskrivning från eniro. Var där 20 min innan planet skulle lyfta men vi fick inte checka in....... De kunde erbjuda en ombokning för 1100 kr/person på torsdag morgon men det kändes bara dumt, ringde istället andra bolag och fick ett flyg imorgon från Kastrup i Köpenhamn vid 7-tiden på morgonen. Pappa betalade de 1200 som det kostade extra men jag ska ha höra av mig till ryanair och försöka få någon ersättning, för visst det stod gothenburg city på biljetten men hon sa tamejfan ja till landvetter så det borde ju dem får stå för. Iallafall, så det blev tillbaka de 15 milen igen och vid halv 4 inatt kör vi ner mot malmö och tar tåget därifrån över till köpenhamn, får klara oss utan mamma och Malin där eftersom att det kostar så satans mycket och ta över bilen till Danmark men vi kommer ju direkt till flygplatsen så ska inte vara några problem. Lite surt var det iallafall, tänker inte ljuga om att jag grät, fick nästan en ångestattack där, speciellt eftersom att personalen på ryanair var så jävla idiotiska rent ut sagt. Jaja, försöker tänka att "allting händer av en orsak" även om jag inte vet den just nu och troligen aldrig kommer få reda på den. Jag har missat en flight helt enkelt, säger det här nu så slipper jag erkänna det fler gånger för det känns rätt ruttet även om det inte helt var vårat fel. Får en dag mindre i Spanien men det är sånt man får leva med, nu vet man iallafall att man ska kolla upp riktigt jävla noga vartifrån man åker nästa gång och fråga mer än en person + vara i tid även om vi faktiskt ansåg oss vara det eftersom att vi var i göteborg innan halv nio och planet skulle lyfta tio.

Inga kommentarer: