03 februari 2009

Varit i kallkök idag, hade hand om förrätterna som jag fick ett himla beröm för. Speciellt kycklingsalladen, inte för att det är så svårt egentligen men de tyckte kryddningen var perfekt. (klart dem gjorde). Förberedde även pastan för imorgon som skulle göras enda från grunden. 80 äggulor och sen 60 vanliga ägg med.. Det om något blev tråkigt. Ännu värre är det om man ska göra majonäs från grunden, hälla i 2,5 liter olja i en jävliiiigt fin och minimal stråle, det tar tid! Som grädden på moset skulle jag skala 50 lökar med. Jag själv ska bara använda mig av pastan imorgon men lika bra och hjälpa de andra med. Resterande i gruppen resonerade annorlunda men de fattar väl inte att om förrätterna inte kommer ut så gör inte huvudrätten eller desserten det heller. Jaja, jag hann iallafall även om det drog över lite på tiden. Efter skolan så fick jag den "nya" sängen i väntan på min riktiga nya som jag vill ha pengar till och köpa snart. Maria ville ha min bäddmadrass till 160-sängen så då fick jag ta hennes 120, vilket inte är så himla farligt egentligen eftersom jag bara ÄLSKAR att spendera timmar med Mattias i hans 90. Nu ska jag gå och laga mat sen ska jag softa heeela kvällen och halva natten för jag börjar skolan först klockan 14.00 imorgon (slutar dock 23) Ta-ta!

Inga kommentarer: