27 februari 2008

08.20
Gårdagen fortsatte i tårar. Efter en rolig dag i skolan så skulle jag och Maria ut och rida. Jag fick ta åke på en runda, en söt liten ponny egentligen. Jag gick brevid och märkte att han va väldigt glad och rätt så busig så vi tänkte springa lite. Så fort vi tagit ett steg så ställde han sig på frambenen och sparkade rakt ut i luften och på andra sparken.. PANG! Min hand. Jag höll kvar hästen i andra handen men började skrika och gråta hysteriskt. Trodde ett tag att jag hade brutit fingrarna eller liknande men det har "bara" gått in några hack i knogarna etc. Men gör pissont iallafall.. Jag såg inte riktigt hur de gick till men Maria berättade det och efter ett tag var hon nästan mer skakig än mig. Sparken var inte långt från huvudet så hon såg framför sig mig medvetslös och hästen helt lös. Tur att det inte blev så.. Nu ska jag borsta tänderna sen ska jag ta mig till skolan och försöka skriva mer vänsterhanden, var svårt och hålla i en penna märkte jag nyss. P&K!

20.00
Volleyboll på idrotten gick toppen trots min hand, fick öva mig på att vara vänsterhänt istället. Har varit hemma hos mamma en stund idag med, tog med lite grejer så blir det mindre imorgon. Har lagat mat, diskat och dammsugat nu ikväll så ska lägga mig i badet en stund nu =D , sen ska jag plugga litegrann med. Bye!!

Inga kommentarer: